Klicka på den resan du vill läsa om!

Cinderella kryssning.. April -09

23-26 April 2009

På vår 10 åriga bröllopsdag tog vi in oss på ett vandrarhem i Sthlm city!

Alltså lite orginelt månne, vi som Aldrig bott på vandrarhem! Men detta är inget vanligt ruckel utan Sveriges finaste vandrarhem :-)

www.fridhemsplan.se

Det finns rum för alla, både sovsalar, egna rum utan toa, rum med eget toa dusch å så Daghammarsköldsviten :-) som vi förståss valde...Högst upp, med egen terrass, bastu med vy över staden, bubbelbadkar som man kan ligga 2 i å se på storbilds-tv eller tom surfa på Internet med.. vanlig dator med Internet fanns också (obs gratis dator å Internet finns i alla rum, även om man väljer billigare boende!) men även en till storbilds platt tv, å vinkyl... tom tandborstar fanns på rummet.. Det enda vi saknade var instruktioner för bubbelpoolen... Lasse menade att det är en pryl som finns i varje hem nuförtiden å därför behövs inga instruktioner... Men vi klarade i alla fall inte av den, rätt som det var började den att massera nacken dvs. sprutade vatten över hela poolen upp på väggar å golv tom i taket vart det droppar, i panik tröck jag på alla knappar medans den andra fick försöka täcka för å rädda fjärrkontroller , morgonrockar.. :-), på något sätt slutade det å återgick till vanliga bubblor, tempererad vart den oxå å jäkligt snabb på det oxå rätt som det vart så fick man hetvatten i ryggen å så knappraman på så kom det iskallt..  Fick inte stängd den men beslöt oss för att kliva ur å när man klev ur badet så slocknade ljuset i den å sedan hela maskinen... jaha så enkelt va bra! .. nåväl tog inte länge så gick den på av sig själva utan förvarning å så vart cirkusen i gång igen.. Manicken stannade tillslut. Å vi sov som stockar efter en händelserik kväll.

Nästa dag efter en underbar frukost, vart det bastu å mera bubbelbad, sol på terrassen å bara lugnt å mysigt... På eftermiddagen kom Lasses bror med familj över på 50 års tårta (som jag beställt genom vandrarhemmet, måste säga att det var verkligen service inriktade å underbara på alla sätt å vis, vi fick behålla rummet längre och fick en del extra saker som vi önskade oss) Vi fikade ute på terrassen i riktig sol å sommarvärme.

Sedan blev det Bowling (fanns en hall i närheten som jag bokat bana på) med hela sällskapet, innan det var dags att ta sig till vikinglines båt Cinderella. Var lite champagne väntade i allas hytter, Jenny var arg som ett bi när hennes coca cola inte fanns i hytten som beställt, men ett samtal å då barkillen kom å serverade personligen henne den! å då vart alla nöjda å glada :-) sedan skulle viking buffé intas (ät å drick så mycket du vill.. å kan ju meddelas att det både åt å dracks en del.. rättare sagt som små grisar..) Jag hade bett om ett lugnare ställe pgav festligheterna å visst vi fick ett hörn som säkert var bland de bästa men förbannade semester firare, vad de skreks å tjoades hela middagen igenom! Vi årkade knappt skriva mellan varandra ljudnivån på den restaurangen måste ju vara östersjöns högsta! Förbannade fylltrattar!

Under kvällen såg vi en del original... en kille som virrade runt insvept endast i en liten handduk.. konstigt men han fick inte komma in i matsalen med den klädseln...hmmm. Några yngre killar var höga som hus så vakterna bar bort dem.. Rullet bordet var överbefolkat så inte ens spel blev det, förutom maskinerna... å play station för Jennys del i barn/lek rummet.

På stora cenen ropades födelsedags barnen upp för att gratuleras å få ett glas champagne, men födelsedagsbarnet vägrade gå upp utan smet på toa när han insåg vad som var på g..  Rädsla för Tv kameror antagligen, De filmade in Färjan 2 (som går på kanal 5) när vi var där, men inte såg vi några kameror å de filmar 6-10 resor för att göra 1 timmes program.. så knappast att man hamnar där om man inte söker sig till dem!

Efter kl 24 får barn inte längre vistas i restauranger å barer å ärligt sagt var det väll ingen som riktigt årkade mer heller, en väldigt lugn men trevlig kväll gick mot sitt slut, å alla letade efter sina hytter. Nått fylle svin hade spytt i korridoren i närheten av vår hytt å de stank i hela korridoren, vissa sa att killen tydligen ätit mycket kött på kvällen he he.. urk..

På morgonen intogs frukost tidigt, för att årka med lunchbuffen senare på dagen :) . Kollade runt på båten som jag tyckte hade väldigt lite att erbjuda, bara en affär å inget roligt dags program fanns heller... Men vädret var strålande satt ute på däck i solskenet å beundrade skärgården... Jenny sprang å köpte ville viking drinkar stup i ett (man fick ta med sig glaset hem).. Efter några timmars lunchande (ät å drick ink öl, vin, läsk, kaffe hur mycket du vill för 149,- pers!!!) var det dags att krafsa ihop sina tillhörigheter å dra i väg med närmaste taxin till hotellet.

Efter inspektion av rummet så bar det i väg på Gröna lunds invigningen. Jenny van högsta vinsten i ett godis hjul, en stor låda bilar. Lyckliga som bara den tog vi oss en sväng om i karuseller å kastade lite bollar, pilar å sånna jätte roliga, roliga saker.. Svängde förbi mcdonnalds för att sedan skynda oss till hotellet för att se på Robinsson! Sova gudomligt gott för att flyga hem nästa dag.

23-26 April 2009

På vår 10 åriga bröllopsdag tog vi in oss på ett vandrarhem i Sthlm city!